woensdag 23 december 2015

Winterhobby als goed doel



Breien, dat is nu eens een echte winterhobby vind ik. 
Van het moment dat de dekentjes, kaarsen en warme chocomelk hun intrede doen, haal ik spontaan mijn breinaalden boven.

Toen ik via een vriendin over deze oproep hoorde, dook ik in mijn mand vol restjes wol en begon ik elke avond mutsen en sjaals te breien. 
Sjaals breien is geen probleem, de mutsen waren nieuw terrein voor mij....want ik heb namelijk geen mutsenhoofd. 

Dus op zoek naar een basispatroon dat zowel voor grote kinderhoofden als kleine volwassen hoofden zou passen, kwam ik dit gratis patroon tegen.

Het warme breigoed vertrekt deze week, samen met ingezamelde winterkleren, naar vluchtelingenkampen in Calais en Duinkerke.
Hoegaarden schenkt warmte zorgt ervoor dat alles tot daar geraakt en wordt uitgedeeld, dikke pluim voor deze organisatie!
De restjes wol zijn op, en hopelijk geven de mutsen en sjaals toch een beetje warmte aan de nieuwe eigenaars... alle beetjes helpen hé.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten