donderdag 7 april 2011

naaimachine vs handwerk

Elke keer als mijn moeder achter de naaimachine zat, was ik verrast wat je er allemaal mee kan doen. Het zag er ook verschrikkelijk ingewikkeld uit (en sommige machines zijn dat blijkbaar ook).
Toen ik een jaar of 14 was wou ik het toch eens zelf proberen, en na een aantal lessen van mijn moeder kon ik er al mee overweg (het simpele 'rechtendoorstikken' welteverstaan). Ik ontpopte me tot modeontwerpster in spé....maar dat heeft niet lang geduurd, want het enige dat gelukt was, waren mijn kussenslopen...zucht. De andere creaties (stukken kledij uit elkaar gehaald en er vannalles mee gedaan tot ze eigenlijk niet meer draagbaar waren...) zijn in de vuilbak beland, en ik heb het naaimachine sindsdien niet meer aangeraakt...


Jammer, want er zijn zo veel leuke tutorials te vinden op de blogs die ik volg, maar ik durf me er voorlopig niet meer aan wagen...

Daarom vond ik het erg verassend toen ik op annekata haar blog kwam. Zij naait kleren en andere leuke spullen met de hand! Dat wil ik nog eens een kans geven sé. En misschien heb ik daarna terug zodanig de smaak te pakken, dat ik mijn naaimachine-vrees overwin!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten