dinsdag 29 maart 2011

tutorial: gehaakte vlaggetjes

Bij deze mijn eerste tutorial. Ik begin met iets dat waarschijnlijk iedereen zonder tutorial kan maken, maar hey, ik moet ergens beginnen hé :-) Ik ben een echte beginner op het gebied van haken en naaien, dus laten we het maar bij iets houden dat ik toch een beetje onder de knie heb!



Dus, de gehaakte vlaggetjes:
-ge begint met 3 lussen te haken, en in de eerste lus haak je 2stokjes. In totaal heb je nu 3 stokjes.
-dan haak je op deze eerste rij terug stokjes, maar je vermeerderdt door telkens bij het eerste en laatste stokje een extra stokje te haken.
-je blijft verder haken en vermeerderen tot je 10 rijtjes hebt gehaakt.
-afzetten en zo een hele hoop vlaggetjes haken.
-als je genoeg vlaggetjes hebt, dan haak je een lange ketting.
-aan deze ketting haak je de bovenkant van elk vlaggetje vast met halve stokjes, tussen elk vlaggetje haak je 10 tot 15 lussen.
-klaar! nu alleen nog een feestje geven als excuus om ze te kunnen ophangen :-)

2 opmerkingen:

  1. Reuzetof! :-D En wat een prachtige nieuwe banner heb je, zo'n mooie zonnige krokus...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mercikes :-) die prachtige krokus staat in de tuin van mijn ouders, ik vind het zo'n mooie bloem!

    BeantwoordenVerwijderen