vrijdag 11 oktober 2013

Papieren pompons

Een snel knutselproject voor tussendoor, en instant meer 'fleur' in je woonkamer. :-)


Benodigdheden:

-papieren servetten: hoe meer laagjes, hoe beter
-stukje touw
-schaar



Supersimpel om te maken: je vouwt één servet (of meerdere voor een voller effect) in harmonica vorm. Dan zet je de harmonica vorm in het midden vast met het touwtje. En dan volgt het leuke gedeelte: de laagjes servet voorzichtig van elkaar pellen, totdat je een mooi bolletje krijgt.





Ik heb ze voorlopig in een vaas opgestapeld, want mijn zoontje dacht dat hij hiermee kon voetballen. :-) Maar je kan ze ook als slinger of tafeldecoratie gebruiken, of op een cadeautje bevestigen in plaats van een strik.




1 opmerking:

  1. ik zag ze vorige keer al op je blog staan, en ik vind ze zo leuk!! ben er dan ook direct aan begonnen!! ik heb een vaas gevuld met allemaal roze tinten en eentje met groen en witte kleur. je kan er zoveel kanten mee op echt wauw! liefs xxx

    BeantwoordenVerwijderen