maandag 30 januari 2012

flock- en haakcadeautjes voor manlief

Het was hier afgelopen week weer feest, want manlief was jarig. Aangezien ik me maanden al zittend/liggend heb moeten bezighouden, kon hij ook niet ontsnappen aan zelfgemaakte cadeautjes. :-) En ik had chance, want hij vond ze leuk!

Een gehaakte sjaal (jammer genoeg weet ik niet meer waar ik deze haaktechniek heb opgepikt!). Er kruipen wel wat haakuurtjes in, maar het resultaat is dat je een stevige, dikke en vooral warme sjaal krijgt.







Ik ga het proberen uit te leggen:  in plaats van volledig in het vorige stokje te haken (dus je haaknaald er volledig door te steken), steek je je haaknaald vooraan aan de zijkant er in. Zo haak je eigenlijk op de zijkant van de vorige rij, en krijg je dit reliëf als resultaat.


En binnenkort vader en zoon assorti: een geflockte t-shirt en rompertje. Eén van manlief zijn hobby's is tafelvoetbal, dus het onderwerp lag voor de hand. ;-)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten