woensdag 9 november 2011

gebreid overslagtruitje...of eerder kimono

Ik heb een hele tijd geleden toch eens een patroonboekje aangeschaft in Veritas, namelijk het 'Baby breiboek' van Libelle. Omdat ik de wol toch wel wat te duur vond voor iets dat misschien hopeloos ging mislukken, heb ik wol uit de zeeman gebruikt...en net daardoor zijn er een aantal dingen misgelopen haha.:-)

Ten eerste dacht ik dat een proeflapje voor niks nodig was...daar denk ik nu wel anders over (ach ja, al doende leert men hé). Zeker als je ook nog eens andere wol gebruikt, die van de zeeman geeft veeeel meer mee dan de gebruikte wol in het voorbeeldje.

Ik was al heel blij dat het me uiteindelijk eens gelukt is om de 'patroontaal' te kunnen lezen en toepassen, en op het eerste zicht klopte alles, maar blijkbaar dus niet want de afmetingen zijn toch anders uitgevallen.


Resultaat: het truitje is te breed geworden, dus onze kleine zal er een beetje in zwemmen (of hij moet een ongelooflijk dikkertje zijn). Het zal dus eerder als zondagse kimono/kamerjas fungeren dan als overslagtruitje.
Ach ja, tot zover de eerste poging, de tweede poging zal dus met de juiste wol gebeuren, of toch zeker met een proeflapje en een meetlat bij de hand. ;-)

2 opmerkingen:

  1. ach, lekker veel bewegingsruimte hebben is ook fijn! De groene kattenstaarten zijn super, trouwens! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi! Zo schattig, waar is de tijd...

    BeantwoordenVerwijderen