dinsdag 29 maart 2011

planten en bakken


Aaaah, eindelijk terug mooi weer, tijd dus om mijn groene vingers te strekken. Jammer genoeg heb ik momenteel geen tuin, ander kon ik de fantastische tips van deze dames ineens toepassen. Algoed heb ik wel een groot dakterras, dus met een beetje creatief inzicht kan ik daarop ook vannalles kweken.

Mijn allerliefste lief heeft voor mijn verjaardag een grote kruiden-en groentenbak gemaakt. Jammer genoeg hebben maar een paar kruiden de strenge vorst van afgelopen winter overleefd. Samen met nog wat nieuwe kruiden hebben ze hun nieuwe thuis al ingenomen, en het ziet er al goed uit!


Wat staat er al allemaal in:
-links: rode zonnehoed en akelei (het eerste wel een medicinale plant, het tweede gewoon mooie bloemetjes waar ik nergens anders nog plek voor had :-) )
-midden: rozemarijn, salie, bonenkruid, dragon, citroentijm
-rechts: bieslook,peterselie, en hier komen ook nog een paar groentjes, onder andere: snijsla, radijsjes, rucola...


De citroenmelisse en munt komen net piepen, dus nog even afwachten om die te verplanten naar de nieuwe bak.


3 opmerkingen:

  1. wat een gezellige bende! En een mooie bak. Heerljk toch, je eigen minituin!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoe klein je tuintje ook is, trots ben je altijd op je opbrenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. bedankt! inderdaad het is al een goed begin, en ik ben al erg benieuwd naar de opbrengst :-)

    BeantwoordenVerwijderen