zondag 12 januari 2014

Kaptrui met aapjes

Mijn eerste ervaring met het maken van een trui én werken met tricot. Ik was op voorhand al een beetje er van overtuigd dat dit ging mislukken. Want iets in tricot maken met een gewone naaimachine (en een gewone naald), dat is soms frustrerend werk. Althans dat zeggen de meeste naaisters toch, zeker als ze 'overlock heaven' hebben leren kennen.

Helaas ben ik nog volop aan het sparen voor een overlock, en ben ik te lui om naar een naaicafé in de stad te gaan. Dus moest ik het maar gedaan krijgen met de middelen die ik had...en wonderwel is het toch nog goed gelukt!
Het was wel even zoeken om de juiste stretchsteek te vinden. Maar eens ik vertrokken was, zat het snel in elkaar. Vooral dankzij het gemakkelijk patroon en de goede uitleg uit het boek 'Stof voor durf-het-zelvers'.


Ik ben superblij, en mijn mini-man staat er geweldig mee. :-)
Ondertussen ligt er al een voorraad tricot op me te wachten, want dit smaakt naar meer!


Patroon: kaptrui uit 'Stof voor durf-het-zelvers'
Tricot: overgekocht van een collega-naaister
Voering kap: oude t-shirt
Boorstof: Stitch & Co, Mechelen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten