zaterdag 21 januari 2012

leeslijst voor 2012

Ik ben wel benieuwd of ik nog veel ga kunnen lezen in 2012, met binnenkort onze kleine kapoen die het meeste van mijn tijd in beslag gaat nemen :-)
Het nieuwe jaar wordt meestal ingezet met veel lijstjes met 'voornemens' die meestal niet gehaald worden, maar lijstjes opstellen op zich is al wel leuk.
Dus hierbij mijn 'leeslijst' voor 2012, we zullen wel zien hoe ver ik geraak!

- Duivelsgesel-Lydia Verbeeck: zoals je in de vorige boeken-post kon lezen heb ik haar trilogie over het begijnhof in Lier gelezen. Dus ik ben benieuwd naar nieuw boek!
-Voor ik ga slapen van S.j.Watson: een boekentip van Villa Lisa
-The matchmaker of Prigord- Julia Stuart: haar vorig boek 'De Regenvanger van Tower Hill' was heel mooi. Ik zal dit boek wel in het engels moeten lezen, er is jammer genoeg nog geen vertaling.
-Liefde en Schaduw-Isabel Allende: een cadeautje van mijn schoonbroer voor Kerst, ik heb al veel goeds van haar boeken gehoord dus ik ben benieuwd!
De vergeten tombe-Kate Mosse:voor liefhebbers van Dan Brown en Katherine Neville. Haar vorig boek heb ik enkele jaren geleden gelezen, en dit boek heb ik nu te leen van mijn grootvader...maar manlief heeft het nu eerst in beslag genomen :-)
-Het vuur-Katherine Neville: ik was al een tijdje op zoek naar de pocket-versie van dit boek, maar heb hem nu op het boekenfestijn gevonden in grote paperback én zelfs goedkoper dan de eventuele pocket-versie. Nu nog hopen dat het boek even goed is als haar voorganger. Trouwens, boekenfestijn is echt een aanrader! Naast boeken vind je er ook veel knutselmateriaal.
-Secretum-Monaldi&Sorti: Dit boek heb ik afgelopen zomer tijdens een boekenverkoop van de bib gekocht. Ik denk een beetje hetzelfde genre als de twee boeken hierboven.
-Kronieken van de verrezen wereld-Licia Troisi: Het eerste deel heb ik al gelezen, nu de twee andere delen nog aankopen. Heel spannend en goed geschreven, voor de fantasy liefhebber een aanrader!
-Darke-Angie Sage: deel 6 van de 'Septimus Heap' reeks. Ook weer een aanrader voor de Harry Potter-fans.

Voila, daar zal ik al eens mee beginnen hé. :-)





1 opmerking:

  1. die Kate Mosse ga ik ook nog verslinden, de Watson ligt al gereed en nu bezig aan de 22-11-1963 van King ... en al die rest ga ik onthouden voor nog meer leesplezier ! Merci voor alle tips !

    BeantwoordenVerwijderen