vrijdag 9 december 2011

tutorial: geschenkdoosje

Wat is er leuker dan een zelfgemaakt cadeautje in een zelfgemaakt gesschenkdoosje te verpakken? Ik heb elke stap gefotografeerd (sorry voor de slechte foto's, het zijn helaas donkere dagen hé). Ik maak ze vooral om mijn zelfgemaakte juweeltjes in te verpakken, maar je kunt ze in alle maten maken. Je creëert eerst de vouwlijnen (en die moet je goed aandrukken zodat ze er goed instaan), daarna pas vouw je het gehele doosje.

1. Je maakt eerst de onderkant van het doosje, ik heb als afmeting 12x12cm genomen. Dit vouw je in vier en vouw je terug open.

2.Dan vouw je de vier hoeken naar binnen toe.

3. Vervolgens vouw je de twee buitenkanten die voor u liggen naar het midden. Dit herhaal je ook aan de andere kanten, waarna je die vouw telkens weer terug openvouwt


4. Voila, nu heb je de vouwlijnen gecreëerd. Nu vouw je één van de punten terug open, en zet je de twee van die laatste vouwlijnen recht (dit zijn al een deel van zijkanten van het doosje. Bij het punt-gedeelte vouw je de hoekjes en de punt naar binnen.(dit deel is moeilijk uit te leggen, ik hoop dat de foto's voor zich spreken).


5.Dit herhaal je aan de tegenoverliggende kant en voila, de onderkant van het doosje is klaar! Om het af te werken leg ik altijd een vierkantje in het doosje zodat de vouwlijnen vanbinnen mooi bedekt zijn.

6. Nu maak je het deksel op dezelfde manier, maar dan 1,5cm groter.

Veel plezier ermee!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten