maandag 21 maart 2011

Goe gebakken



Na een leuk feestweekend eindelijk de tijd gevonden om mijn blog te updaten.
Afgelopen vrijdag heb ik voor mijn verjaardagsfeest een biscuit gebakken. En jawel hij was geslaagd :-)

Ik dacht altijd dat biscuit moeilijk was om te maken, maar eigenlijk valt da heel goe mee! En ik had een heel makkelijk recept gespot in de eerste aflevering van 'Goe gebakken' met chef-kok Sophie Dumont. Ik heb wel geen chocolade-biscuit gemaakt, maar de gewone versie (en dus een paar ingrediënten er af gelaten).




Hierbij het recept van de aflevering zelf, (ze hebben om één of andere reden op de site een totaal ander recept in tekstvorm gezet, maar dat van de video is weldegelijk gelukt en lekker!)

90 gram bloem
90 gram suiker
3 eieren

Eieren opkloppen met de suiker. Dit moet je 15 minuten volhouden (dit is lang, ik weet het, maar ik heb een boekske naast mijne mixer gelegd en dan ging het eigenlijk wel vooruit :-) ) Het mengsel moet heel schuimig worden en qua volume toenemen.
Daarna de bloem zeven en in kleine beetjes bij het mengsel toevoegen (niet meer kloppen, maar met een spatel mengen).
Dan in een vorm gieten van 22cm diameter, en 25 minuten bakken op 180°C




Ik heb de cake afgewerkt met zelfgemaakte slagroom en aardbeien, maar ge kunt er alle kanten mee op. Volgende keer toch eens de chocolade-versie proberen mmmm.



1 opmerking: