maandag 15 juni 2009

Hangertje in zilverklei

Jaja, ik ben weer aan het experimenteren geslagen met zilverklei. Momenteel ben ik een klein vrouwemantelblad aan het verzilveren met pasta van zilverklei. Het is een geduldig werkje, want je moet er verschillende lagen op aanbrengen en telkens laten drogen. Daar komt een haardroger wel handig bij te pas, om alles sneller te laten gaan :-) Na verschillende lagen heb je een bladje in klei van enkele milimeters dik (erg breekbaar!). De bedoeling is dat ik de natuur ga nabootsen, door er 'waterdruppeltjes' (zirkoontjes) op te plaatsen. Ik ben altijd gefacineerd geweest door de waterdruppeltjes die s'morgens op de vrouwenmantel blijft liggen, net kleine diamantjes. Ik hoop dat ik met zilverklei en zirkoontjes dit kan mooi kan nabootsen. Na dit moet ik de klei nog verhitten: de klei verdampt, het bladje verbrandt, en het zilverpoeder smelt samen tot een massief zilver hangertje, in een bladvorm. Wordt nog vervolgd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten